infoempreses

Si vols suport extern, visita la nostra web:
imatge dades.cat

Com és una empresa que guanya diners? - Teoria de Philip Fisher

Les pràctiques de Philip Fisher per decidir en quines empreses invertir, s'han convertit en un referent de la bona gestió de les empreses, indicant quan una empresa creixerà i donarà beneficis.

Philip Fisher (1907-2004) va ser una de les ments més grans d'inversió en la història. Treballava des d'una modesta oficina a la Costa Oest dels Estats Units. Arran de la Gran Depressió, va desenvolupar una teoria de "compra i manté" empreses basat en un model de creixement de les mateixes. Amb Benjamin Graham (El Inversor Intel ligent), Warren Buffett el considera el més important economista de l'època. A més d'ensenyar a l'Escola de Negocis de Stanford, va ser l'autor de diversos llibres incloent "Common Stocks and uncommon profits" (empreses comuns i beneficis excepcionals). Va ser amb aquest llibre que va presentar l'ara famós "Rumors". Un enfocament que va encoratjar als inversors i empresaris per desenvolupar un profund coneixement de les seves inversions a fons, incloent l'anàlisi dels estats financers, entrevistant als directius, competidors, empleats, proveïdors i clients.

Els secrets d'inversió en empreses ordinàries i Guanys Poc freqüents

Fisher estableix quinze coses que un inversor reeixit ha de buscar en les seves inversions. Heus aquí un resum del que són:

  1. L'empresa té productes o serveis amb potencial de mercat suficient per fer possible un augment considerable en les vendes com a mínim durant diversos anys?
  2. Té l'empresari la determinació de continuar el desenvolupament de productes o processos que augmentin encara més les vendes totals, sobretot quan el potencial de creixement de línies de productes actuals han estat àmpliament explotats?
  3. Què tan efectius són la investigació de l'empresa i els esforços de desenvolupament en relació a la seva mida?
  4. Té l'empresa una organització de vendes superior a la mitjana?
  5. L'empresa té un marge de benefici ?
  6. Fa quelcom la empresa per mantenir o millorar els marges de benefici ?
  7. L'empresa té treballadors i hi ha bones relacions humanes?
  8. L'empresa té executius amb bones relacions entre ells ?
  9. Els gestors aprofundeixen en la empresa ?
  10. Què tan bo són els anàlisi de balanços de l'empresa i els controls de comptabilitat de costos?
  11. Dins el sector on es mou la empresa, podem saber quelcom de la empresa que analitzem, mirant com va la competència ?
  12. L'empresa té una peRspectiva a curt termini o una perspectiva de llarg termini pel que fa als beneficis?
  13. Les necessitats de finançament de la empresa poden malmetre els beneficis ?
  14. A la empresa es parla igual quan les coses van malament que quan les coses van bé ? S'amaguen els problemes?
  15. L'empresari és d'una integritat inqüestionable en la gestió de la empresa ?

Fisher també va donar cinc "no" regles per als inversors, els quals van ser:

  1. No comprar empreses en promoció
  2. No ignori una bona empresa només perquè es comercialitza fora de mercats oficials
  3. No invertir en una empresa només perquè t'agrada el to del seu últim informe anual.
  4. No doni per fet que l'alt preu en el que una acció pot estar venent en relació amb els seus ingressos és necessàriament una indicació que un major creixement en els ingressos ha estat en gran mesura ja descomptat en el preu.
  5. No s'ha d'estar per la subtilesa dels decimals.

Aquest interessantissim llibre el podeu trobar en castellà: ACCIONES ORDINARIAS Y BENEFICIOS EXTRAORDINARIOS de DEUSTO S.A. 294 pàgs. ISBN: 9788423427062 o en Anglès: Common Stocks and Uncommon Profits and Other Writings (Wiley Investment Classic),271 pages,John Wiley & Sons; ISBN-10: 047111927X, ISBN-13: 978-0471119272


   
   
  Dades.cat
  • Estudis econòmics
  • Anàlisi i estadístiques
  • Enquestes
  • Valoració d'empreses
  • www.dades.cat
  •